Arbejdsbetingelser
Jo bedre forberedt du er før vores ankomst, jo bedre kan vi udføre vores arbejde. Læs nedenstående betingelser grundigt og kontakt os ved yderligere spørgsmål.
Arbejdsprocedure
Vi skal altid være de eneste håndværkere i boligen, og kunden skal sørge for, at der er strøm og el i alle de rum, hvor der skal arbejdes.
Rydning af rummet
Sørg for at rummet er total ryddet inden vores ankomst. Vi kan ikke arbejde i et rum med genstande til stede og flytter ikke disse for kunden, medmindre anden skriftlig aftale på forhånd er indgået med vores kontor. Der må i dette tilfælde forventes et gebyr.
Afdækning
Afdæk genstande som ikke kan flyttes fordi 1) vi støver, 2) nogle behandlinger kan sprøjte op på væggene og 3) de håndholdte kantmaskiner kan ridse panelerne. Vi kan ingen af delene kontrollere. Det anbefales derfor altid at vente med malerarbejdet til gulvmanden har været ude.
Støv
Vi støvsuger mellem hver behandling, men som ovennævnt – vi støver. Vores maskiner opsamler 98 % af støvet, men der må stadig forventes en del rengøring. Ved slibning af trapper med spartelmasse, må der forventes meget støv.
Støj & lugt
Støj og lugtgener kan aldrig undgås. Advar eventuelt dine naboer om vores ankomst, og ryk fra hjemmekontoret for en dag. Vi larmer, når vi bruger vores maskiner!
Vægge og paneler
Kantmaskiner som bruges til kantarbejdet er håndholdte maskiner. Vi gør vores bedste for ikke at ridse dine paneler, men det er ikke en garanti, vi kan udstede. Vi anbefaler altid kunderne at eftermaler paneler, når en gulvmand har været på besøg.
Rumtemperatur
Rummene bedes have en rumtemperatur på ca. 22 grader minimum 3 dage inden vores ankomst. Dette sikrer både at kvaliteten på behandlingen er optimal, og at tørringen foregår som lovet. Hvis rummet er koldt og gulvene ikke kan tørre, og vi som følge af dette må komme tilbage en anden dag, så vil kunden blive pålagt et udrykningsgebyr på 1.950 kr. inkl. Moms.
Gennemslibning
Ved slibning af lamelparket kan der forekomme gennemslibning, som eksempelvis kan føre til løse parketstave. Dette kan ikke ses med det blotte øje. Det er en chance som kunden påtager sig, da IVA gulve ikke kan hæfte for det nu eller ved senere indsigelser.
Søm & jern
HUSK! Altid at dykke søm inden vi ankommer, eller få fjernet dem. Har man jernlister, små huller fra gamle søm, eller søm der ikke er dykket ordentligt, kan der forekomme sorte prikker på gulvet,såfremt man vælger hvidpigmenteret lak som efterbehandling. Læs nærmere om dette under afsnittet ”Behandling – hvid lak”.
Betaling
Efter opgavens gennemgang fremsendes der en elektronisk faktura til kundens email. Denne skal altid afregnes efter afsluttet arbejde. Her kan der betales med dankort eller kontant.
Er kunden forhindret i at møde op efter afsluttet arbejde, bedes afregningen ske fra morgenstunden af. Vi kan desværre ikke vente på kunder, da vi oftest har andet arbejde, vi skal videre til.
Vi tilbyder ikke privatkunder kredit. Skal boligselskabet eller forsikringen betale din regning, så skal vi have en skriftlig bekræftelse herom. Der vil blive pålagt et ekspeditionsgebyr på 149 kr. for dette.
Affald
Affaldet samles i klare affaldssække, men kunden skal selv sørge for at bortskaffe disse. Hvis vores firma skal gøre det bedes i oplyse kontoret herom. Der vil i dette tilfælde blive pålagt et gebyr.
Afbestilling
Afbestilling skal ALTID ske skriftligt via email til SENEST 48 timer inden arbejdet skal påbegyndes.
Skulle uheldet være ude, og du derfor bliver forhindret, skal du straks meddele kontoret herom. Hvis det ikke lykkes os at sælge din tid til anden side, vil du/i blive faktureret et beløb på 495 kr. inkl. Moms.
Aflyses der mindre end 24 timer inden den aftale ankomst, eller ved total udeblivelse fra aftalen,vil vi eftersende en regning på 10 % af opgavens værdi, dog mindst 995 kr. Inkl. Moms.
Vær venligst opmærksom på kontorets åbningstider, da vi ikke registrerer aflysninger uden for disse.
Forbehold
Der tages forbehold for prisfejl i tilbuddet.